Tilretteleggelse for funksjonsnedsettelse

Bærekraft – Tilretteleggelse for funksjonsnedsettelse

Sandefjord Fotball har forpliktet seg til å sikre full inkludering og deltakelse for alle medlemmer, uavhengig av deres funksjonsevne, ved å implementere nødvendige tiltak på Jotun Arena. For å fremme universell utforming har klubben gjennomført fysiske tilpasninger på stadion, inkludert installasjon av ramper og heiser for å sikre tilgjengelighet for rullestolbrukere og andre med spesielle behov. Disse tiltakene bidrar til at alle medlemmer kan nyte kampene og andre arrangementer på arenaen uten hindringer.

Klubben har også teknologiske løsninger for å sikre informasjonstilgjengelighet. Dette inkluderer bruk av alternative kommunikasjonsmetoder, som f eks internett for å sikre at viktig informasjon om kamptider, arrangementer og annet er tilgjengelig for alle medlemmer. Denne tilnærmingen reflekterer klubbens forpliktelse til å inkludere medlemmer og supportere med ulike behov i kommunikasjonen.

Gjennom en åpen dialog med medlemmene har klubben oppfordret til tilbakemeldinger og innspill for å kontinuerlig forbedre tilretteleggingen. Dette inkluderer også å involvere medlemmer med ulike funksjonsevner i beslutningsprosesser, slik at klubbens tiltak er representative og effektive for hele fellesskapet. Samlet sett viser Sandefjord Fotballs engasjement for inkludering og tilrettelegging på Jotun Arena et sterkt ønske om å skape et miljø der alle føler seg velkomne og kan delta fullt ut i klubbens aktiviteter.