Inkludering

Inkludering Sandefjord Fotball

Sandefjord Fotball er fast bestemt på å fremme inkludering, like rettigheter og like muligheter innenfor fotballsamfunnet. Klubben har et sterkt engasjement for å skape et miljø der alle, uavhengig av bakgrunn, kjønn eller evner, føler seg velkomne og respekterte. Dette engasjementet gjenspeiles ikke bare på banen, men også i klubbens daglige aktiviteter og initiativer.

Jotun Arena, som er hjemmebanen til Sandefjord Fotball, fungerer som en sentral arena for å fremme bærekraft og inkludering. Klubben jobber aktivt for å sikre at alle fasiliteter er tilgjengelige og tilpasset for alle medlemmer og fans. Dette inkluderer tilrettelegging for personer med ulike funksjonsnedsettelser og tiltak for å oppmuntre til mangfold blant spillerne, trenere og støtteapparatet. Klubben legger også vekt på å inkludere lokale samfunn og gir tilbake gjennom ulike samfunnsinitiativer for å skape en positiv innvirkning på Sandefjord-samfunnet. Gjennom disse tiltakene forsterker Sandefjord Fotball sitt engasjement for inkludering, like rettigheter og like muligheter, og Jotun Arena blir dermed et symbol på en bærekraftig og inkluderende fotballkultur.