Jotun Arena - endelig

SF og Jotun med langsiktig avtale

Jotun har vært Sandefjord Fotballs trofaste samarbeidspartner siden oppstarten i 1998 – som klubbens generalsponsor. – Vi har støttet opp om SF – i tykt og tynt. Det har vært nedturer – MEN også mange oppturer. Og vi svikter ikke. Vi ønsker aktivitet og oppmerksomhet rundt byen vår – og vi merker jo den positive responsen fra omgivelsene som Jotunhallen og Pingvinhallen gir. Vi tenker veldig langsiktig når det gjelder denne avtalen – og la oss si det sånn – det blir nok ikke jeg som undertegner fra Jotuns side når vi skal reforhandle. Konsernsjef Morten Fon – fotballinteressert bypatriot – synes det nok er på høy tid at Eliteseriearenaen bærer Jotuns navn. Snart står det Jotun Arena. – Og sånn blir det. Vi hadde nær sagt i uoverskuelig framtid…

 

MEN det er ikke bare Morten Fon som er lettet og glad over at denne avgjørelsen er tatt. Også her i klubben er det begeistring for at dette er i boks. – Det ligger en trygghet i dette. Vi har fått på plass en meget solid partner med en sterk posisjon. Her i Sandefjord – og ellers rundt i landet. Også utenfor landets grenser selvsagt. Det ligger mye potensial i et partnerskap som dette. Vi har god erfaring fra tidligere – og ser fram imot nye sesonger med Jotun. Daglig leder Espen Bugge Pettersen er strålende fornøyd med at vår hjemmebane blir Jotun Arena..

 

Som sagt så har Sandefjord Fotball og Jotun hatt et samarbeid helt fra fotballklubben ble stiftet. Nå blir båndene ytterligere forsterket. For mange i og rundt klubben så gir dette mening – og virker logisk og fornuftig. For historien til både Jotun og SF er ganske så identiske. De har begge startet i det små og etablert seg i det gode selskap. Vi skal vel være så ærlige å si at eventyret Odd Gleditsch startet opp med for 97 år siden – har eskalert litt raskere og gjort sitt inntog internasjonalt – i litt større målestokk enn Sandefjord Fotball. MEN likheten finnes – begge var en liten aktør ved reisens begynnelse.

 

Det er vel ingen god grunn for at vi skal rippe opp i Jotuns fantastiske utvikling i snart 100 år – MEN vi slår fast at det er et stort konsern på verdensbasis. Med over 10000 ansatte og 67 selskaper og 40 produksjonsanlegg fordelt på 46 land. Og at de har satt farge på en hel rekke signalbygg rundt om i verden. Så vi snakker om en norsk «berømthet» i utlandet – og at vi allerede fra klubbens fødsel har hatt Jotun som vår viktigste samarbeidspartner. Nå utvider vi dette med å gi dem anledning til å sette sitt navn på stadion. Og ikke bare farge. På tide vil mange si…

Annonse fra Eliteserien: