Samling med Kirkens SOS

Som de siste sesongene spiller Sandefjord Fotball også i år med Kirkens SOS bak på drakta. For å markere samarbeidet var organisasjonene samlet forrige helg på Scandic Park Hotel Sandefjord under et arrangement Kirkens SOS hadde for sine frivillige.

Salgssjef i SF, Berenike Wulfsberg holdt en presentasjon om klubben og Marco Antonsen fra SF Gatelag holdt et innlegg om sitt liv. Målet for fredagen var at de frivillige hos Kirkens SOS skulle bli bedre kjent med klubben.

Lørdag hadde de frivillige i Kirkens SOS felles frokost med spillere og ledere fra Sandefjord Fotball. A-lagsspillerne Erik Mjelde, Ingvar Jónsson, William Kurtovic, Victor Demba Bindia, Sabawon Shamohammad, Alf Øivind Aslesen og Ole Breistøl var spillerne som stilte opp.

De fikk muligheten til å bli bedre kjent med arbeidet de frivillige i Kirkens SOS gjør og fikk også høre et foredrag med Arnhild Lauveng, som er psykolog og som tidligere hadde diagnosen schizofreni.

Alt i alt var det en fin helg hvor organisasjonen ble knyttet enda sterkere sammen.