NASJONAL TURNERING FOR GATELAG 2018

SF`s Gatelag reiste til Tønsberg og FIX hallen med 3 ledere og 14 spente spiller i troppen for Nasjonal turnering for Gatelag i regi av Strømsgodset og Fotballstiftelsen denne gangen.

Turneringen ble offisielt åpnet av stortingsrepresentant Erlend Larsen (H) og ordfører i Tønsberg Petter Berg som skjøt hver sin straffe på vår egen keeper Trond Haugen.
SF sin gruppe besto av Hamkam, Strømsgodset og Start.
Første kampen var mot Hamkam som ble en 3 – 1 seier til SF
Andre kampen var mot Godset og ble et 4 – 2 tap for SF
Tredje kampen var mot Start som ble et 4 – 0 tap for SF
SF fikk 3 plass i gruppa og gikk da videre til C – spill for dag 2 i turneringen.

Slitne kropper og bein sjekket seg inn på hotellet etter en lang dag med fotball for å gjøre seg klare til bankett på Quality Hotell.
Det ble servert en nydelig julemiddag med tilhørende dessert og underholdning fra scenen ved Oscar A en lokal artist fra Tjøme og gode bidrag fra både Brann SK og Asker avslutningsvis.
Hyggelig mingling på tvers av lagene utover kvelden og god stemning så en helt fantastisk dag for Gatelaget.
Dag 2 ble startet med god frokost og en sterk vilje om å hevde seg i C gruppe spillet hvor vi var i gruppe med Vålerenga, Odd og Moss.
Første kampen var mot Vålerenga som ble en 5 – 1 seier til SF
Så var det klart for gruppe finale og den vant SF 5 – 0 over Moss så en lykkelig gjeng som vant C gruppe spillet.
Lillestrøm ble turnerings vinnere, Brann tok sølv og Stabæk tok bronse.
SF`s Gatelag fikk også den høythengende Orkla Fair Play prisen så det ble en tårevåt og stolt gjeng som entret podiet for å motta denne prisen.
En sliten men lykkelig gjeng reiste hjem med 1 første plass i C gruppe spill og Fair Play pris så en godt gjennomført Nasjonal turnering for Sandefjord Fotball`s Gatelag

En flott gjeng å ha med på tur som er gode ambassadører for klubb logo`n vår så vi som ledere og trenere er stolte av laget og jobben de gjør både på og utenfor banen.

Petter Olsen, Roger Iversen & Morten Vestly😊

Annonse fra Eliteserien: